Thursday 23 November 2017

Råvare Options Handel In India


5 fordeler med råvarer mot egenkapitalalternativer. Basert på erfaring med nye handelsvarehandlere, har vi funnet at 80 av dem har en historie med aksjeopsjoner. De fleste av disse handlende, når de presses, uttrykker et vakt ønske om å diversifisere som en av hovedårsakene til at tar det neste skrittet til varer Men det er spennende de få har en fast forståelse av de reelle fordelene som råvarealternativene kan tilby, spesielt hvis de er vant til de begrensningene som børsopsalg kan plassere på en investor. Ikke misforstå Selge egenkapitalalternativer kan være en lukrativ strategi i de rette hendene. Men hvis du er en av de titusenvis av investorer som selger egenkapitalalternativer for å forbedre porteføljens ytelse, kan du bli overrasket over å oppdage hestekrefter du kan få ved å utnytte denne samme strategien i varer. I en epoke når plutselig og overdreven volatilitet er vanlig, er diversifisering viktigere enn noensinne. Men fordelene gjør ikke slutt der. Selger også kjent som wr alternativene kan gi fordeler for investorer i både aksjer og varer. Det er imidlertid store forskjeller mellom å skrive opsjoner og skrive alternativer på futures. Det som vanligvis koker ned til, er innflytelse. Futures alternativer gir mer innflytelse og kan derfor levere større potensielle fordeler i tillegg til større risiko. Ved å selge egenkapital opsjoner trenger du ikke å gjette kortsiktige markedsretninger til fortjeneste. Det samme gjelder i futures, med noen viktige forskjeller. Lånemarginkrav, det vil si en høyere avkastning på investeringen. Dette er en nøkkelfaktor som tiltrekker seg mange aksjeopsjonshandlere til futures Marginene som er oppført for å holde korte aksjeopsjoner, kan være 10 til 20 ganger premien samlet for opsjonen. Med fremtidssektorens marginberegningssystem kan alternativene selges med out-of-pocket margin krav for så lite som en til en og en halv ganger premie innsamlet For eksempel kan du selge et alternativ for 600 og legge en margin på bare 700 til al margin krav minus premie innsamlet Dette kan omdanne til vesentlig høyere avkastning på arbeidskapitalen. Utdragsberettigede premier kan innhentes for dype utestående penger. Til forskjell fra aksjer hvor man skal samle noen verdifull premie, må opsjoner selges en til tre streik Prisene ut av pengene futures alternativer kan ofte selges til strike priser langt ut av pengene På slike fjerne nivåer vil kortsiktige markedsbevegelser vanligvis ikke ha stor innvirkning på alternativets verdi, derfor kan tidsverdierosion få lov til å arbeid mindre belastet av kortvarig volatilitet. Likviditet Mange aktører i aksjeopsjoner klager over dårlig likviditetshemmende innsats for å gå inn eller ut av stillinger Mens noen futureskontrakter har høyere åpen interesse enn andre, er de fleste av de store kontraktene, som økonomi, sukker, korn, gull, naturgass og råolje, har betydelig volum og åpen interesse, og tilbyr flere tusen åpne kontrakter pr. strike price. Diversification I dagens tilstand av finansielle markeder, søker mange investorer dyrebar diversifisering vekk fra aksjer. Ved å utvide til råvarealternativer får du ikke bare en investering som ikke er korrelert med aksjer, opsjonsstillinger kan også være ukorrelert til hverandre. I aksjer, de fleste enkeltaksjer og deres opsjoner , vil bevege seg til gjengivelsen av indeksen som helhet Hvis Microsoft faller, er sjansen for at Exxon og Coca Cola-beholdningene også faller. I varer har prisen på naturgass lite å gjøre med prisen på hvete eller sølv. Dette kan være en stor fordel ved utvanning av risiko. Fundamental bias Ved salg av aksjeopsjon er prisen på aksjene avhengig av mange faktorer, ikke minst av selskapets inntjening, kommentarer fra konsernsjefen eller styremedlemmer, rettslige tiltak, regulatoriske beslutninger eller bredere markedsretning Soyabønner kan imidlertid ikke lage mat sine bøker, og kobber kan ikke bli erklært for stor til å mislykkes. Forsyningsbehovet Bilde av varer er analytisk renere Å vite fonda Begreper av en vare, for eksempel avlingstørrelser og etterspørselssykluser, kan være av stor verdi ved salg av varemerker. I varer er det oftest gammeldags tilbuds - og etterspørselsgrunnlag som til slutt dikterer pris, ikke handlingene til en dårlig opptreden som administrerende direktør. Disse grunnleggende kan gi deg en fordel ved å bestemme hvilke alternativer som kan selges. Om forfatteren. James Cordier er grunnleggeren av Liberty Trading Michael Gross er en analytiker med Liberty. De skrev The Complete Guide til Options Selling 3rd edition McGraw-Hill 2014. til Commodities Futures Trading i India. India markeder har nylig kastet åpne en ny avenue for retail investorer og handelsmenn å delta råvare derivater For de som ønsker å diversifisere sine porteføljer utover aksjer, obligasjoner og fast eiendom, er varer det beste alternativet. I noen måneder siden ville dette ikke vært fornuftig For privatpersoner kunne investorer ha gjort veldig lite for å faktisk investere i varer som gull og sølv - eller olje frø i futures markedet Dette var nesten umulig i varer bortsett fra gull og sølv som det var praktisk talt ingen detaljhandel avenue for punting i commodities. However, med opprettelsen av tre multi-commodity utvekslinger i landet, kan retail investorer nå handelen i råvare futures uten å ha fysiske aksjemarkeder faktisk tilby enorm potensial til å bli en egen aktivaklasse for markedskunnige investorer, arbitrageurs og spekulanter Retail investorer, som hevder å forstå aksjemarkedene kan finne varer et unfathomable marked Men varer er lett å forstå så langt som grunnleggende krav til etterspørsel og forsyning Retail investorer bør forstå risikoen og fordelene ved handel med råvareterminaler før de tar et løp. Historisk sett har prissetting i råvare futures vært mindre volatile sammenlignet med egenkapital og obligasjoner, og gir dermed en effektiv porteføljesdiversifisering. , størrelsen på råvaremarkedene i India er også ganske signifikant Av landets BNP på Rs 13.202030 crore Rs 13.207 3 milliarder, utgjør næringsrelaterte og avhengige næringer ca. 58 prosent. Samtidig utgjør de ulike råvarene over hele landet en årlig omsetning på Rs 1,40,000 crore Rs 1400 milliarder Med introduksjonen av futures trading vokser størrelsen på råvaremarkedet mange ganger her. På samme måte som et annet marked spiller en for råvare futures en viktig rolle i informasjonssammenheng og risikodeling. Markedet melder mellom kjøpere og selgere av varer, og forenkler beslutninger knyttet til lagring og forbruk av varer I prosessen gjør de det underliggende markedet mer likvide. Her er hvordan en detaljhandel investor kan komme i gang. Hvor må jeg gå for handel med råvare futures. Du har tre alternativer - det nasjonale Commodity and Derivative Exchange, Multi Commodity Exchange of India Ltd og National Multi Commodity Exchange of India Ltd Alle tre har elektronisk handel og bosette seg mentssystemer og nasjonalt tilstedeværelse. Hvordan velger jeg meg megler. Noen allerede etablerte aksjeforhandlere har søkt medlemskap med NCDEX og MCX. Som tilbys av Refco Sify Securities, SSKI Sharekhan og ICICIcommtrade ICICIdirect, ISJ Comdesk ISJ Securities og Sunidhi Consultancy, tilbyr allerede commodity futures tjenester Noen av dem tilbyr også handel via Internett, akkurat som måten de tilbyr aksjer. Du kan også få en liste over flere medlemmer fra de respektive børser og bestemme megleren du vil velge mellom. Hva er den minste investeringen som trengs. kan ha et beløp så lavt som Rs 5.000 Alt du trenger er penger for marginer som skal betales på forhånd til bytte gjennom meglere. Marginene varierer fra 5-10 prosent av verdien av varekontrakten. Mens du kan begynne å handle på Rs 5000 med ISJ Commtrade andre meglere har forskjellige pakker for kunder. For handel med gull, sølv og gull, er minimumsbeløpet Rs 650 og Rs 950 for på kurven leiepris på ca. Rs 65,00 for gull for en handelsenhet 10 gm og om Rs 9 500 for sølv en kg. Prisene og handelspartiene i landbruksvarer varierer fra utveksling til utveksling i kg, kvintaler eller tonn, men igjen de laveste midlene kreves å begynne, vil være omtrent Rs 5000. Jeg må gi levering eller betale meg kontant. Du kan gjøre begge. Alle utvekslingene har begge systemer. Kontanter og leveringsmekanismer. Valget er ditt. Hvis du vil at kontrakten skal bli avgjort, må du må indikere på tidspunktet for bestillingen som du ikke har tenkt å levere varen. Hvis du planlegger å ta eller levere, må du ha de nødvendige varekvitteringene. Muligheten til å betale kontant eller gjennom levering kan endres som mange ganger som man ønsker til den siste dagen etter kontraktens utløp. Hva må jeg begynne å handle i råvare futures. As av nå trenger du bare en bankkonto Du trenger en egen vare demat konto fra National Securities Depos itory Ltd å handle på NCDEX, akkurat som i lager. Hva er de andre kravene på meglernivå. Du må inngå en vanlig kontoavtale med megleren. Disse inkluderer prosedyren for Know Your Client-formatet som eksisterer i aksjehandel og Vilkår for børs og megler Foruten du må gi deg detaljer som PAN ingen bankkontonummer etc. Hva er megler - og transaksjonsgebyr. Mekleravgift varierer fra 0 10-0 25 prosent av kontraktsverdien Transaksjonskostnader varierer mellom Rs 6 og Rs 10 per lakh per kontrakt. Mekling vil variere for ulike varer. Det vil også variere basert på handelstransaksjoner og leveransetransaksjoner. I tilfelle en kontrakt resulterer i levering, kan megleringen være 0 25 - 1 per prosent av kontraktsverdien Mekling kan ikke overstige maksimumsgrensen oppgitt av børsene. Hvor ser jeg etter informasjon om råvarer. Daglige aviser har spotpriser og relevante nyheter og artikler på de fleste varer Dessuten er det spesialiserte magasiner på landbruksvarer og metaller som er tilgjengelige for abonnement. Brokerne tilbyr også forskning og analysestøtte. Men informasjonen som er enklest å få tilgang til, er fra nettsteder. Selv om mange nettsteder er abonnementsbaserte, tilbyr noen også informasjon gratis Du kan surfe på nettet og begrense søk. Hvem er regulator. Utvekslingene er regulert av Forward Markets Commission I motsetning til aksjemarkedene, må meglere ikke registrere seg hos regulatoren. FMC handler med utveksling administrasjon og vil søke å bare inspisere brosjyrenes bøker hvis det er mistanke om feilaktig praksis, eller hvis byttene selv ikke klarer å handle. På en måte er handelsvareutvekslingen mer selvregulerende enn børsene, men dette kan endres dersom detaljhandel i varer vokser vesentlig. Hvem er aktørene i råvarederivater. Varemarkedet vil ha tre brede kategorier Ries av markedsdeltakere bortsett fra meglere og utvekslingsadministrasjonen - hedgers, spekulanter og arbitrageurs Meklere vil mellomliggende, legge til rette for hedgers og spekulanter. Hedgers er i hovedsak spillere med en underliggende risiko i en vare - de kan være produsenter eller forbrukere som ønsker å overføre prisrisiko på markedet. Producent-hedgers er de som ønsker å redusere risikoen for at prisene senker da de faktisk produserer sin vare til salg i markedet, vil forbrukerne sikre seg å gjøre det motsatte. For eksempel, hvis du er en smykkefirma med eksportordrer til faste priser, kan det være lurt å kjøpe gull futures for å låse inn i dagens priser. Investorer og handelsmenn som ønsker å dra nytte av eller vinne av prisvariasjoner, er i hovedsak spekulanter. De tjener som motparter til sikringsselskaper og aksepterer risikoen som tilbys av sikringene i et bud å få fra gunstige prisendringer. I hvilke varer kan jeg handle. Selv om regjeringen i hovedsak har gjort alm ost alle varer som er kvalifisert for futures trading, har de landsomfattende børsene kun øremerket et utvalg få til å begynne med. Mens NMCE har de fleste store landbruksprodukter og metaller under sin fold, har NCDEX et stort antall landbruksprodukter av metall og energi. MCX tilbyr også mange varer for futures trading. Do jeg må betale salgsskatt på alle handler Er registrering obligatorisk. Noen Hvis handelen er kvadratet av, er ingen omsetningsavgift gjeldende. Omsetningsskatten gjelder kun i tilfelle handel resulterer i levering. Normalt er det selger s ansvar for å samle inn og betale salgsavgift. Omsetningsskatten gjelder på leveringsstedet. De som er villige til å velge fysisk levering, må ha registreringsnummer for salgsskatt. Hva skjer hvis det er noen standard. Men byttene, NCDEX og MCX , opprettholde avregningsgarantifondene Utvekslingene har en straffeklausul ved eventuell mislighold av et medlem. Det er også et eget voldgiftspanel av børser. I tilfelle levering vil marginen i leveringsperioden øke til 20-25 prosent av kontraktsverdien. Medlemsmegleren vil ta ekstra kostnader i tilfelle handler som resulterer i i levering. Er stempelavgift oppført i varekontrakter. Hva er frimerkeavgiftene. For øyeblikket er det ingen stempelavgift som gjelder for råvare futures som har kontraktsnotater generert i elektronisk form. I tilfelle levering vil stempelavgiften bli gjeldende i henhold til foreskrevne lovene i staten investor handler i Dette gjelder på lignende måte som i aksjemarkedet. Hvor mye margin gjelder i råvaremarkedet. Som i aksjer, i varer også marginen beregnes etter verdi i fare VaR system Normalt er det mellom 5 prosent og 10 prosent av kontraktsverdien. Marginen er forskjellig for hver vare. På samme måte som i aksjer er det i råvarer også et system med innledende margin og m Markedsmargen Marginen fortsetter å endre seg, avhengig av prisendring og volatilitet. Det er kretsfiltre. Der byttene har kretsfiltre på plass. Filtrene varierer fra råvare til råvare, men det maksimale individuelle råvarekretsfilteret er 6 prosent Prisen på en hvilken som helst vare som svinger enten over sin grense vil umiddelbart ringe til kretsbryter. Interessert i varer futures trading. Beginners Guide to Commodities Futures Trading i India. In reaksjon på våre tidligere stykker på futures trading og commodities trading Få fremad leser Satish Vijaykumar forteller oss hvordan han mistet penger da han dabbled i Commodity Futures. På dagen da Sensex krysset 9000, solgte jeg alle mine aksjer og bestemte meg for å parkere pengene mine andre steder jeg stod overfor det flerårige spørsmålet som plager investorer Hvor må jeg investere? verdipapirfond De vil også være avhengige av aksjemarkedets ytelse. Offentlige forsvarsfond og blokkere pengene mine i 15 år. Ingen måte. LIC-retningslinjer Nei Det skjer også. Real estate Veien over mine budsjettmodeller trading Ah ha, det hørtes bra. Med 80 av den indiske økonomien som agrobasert, har handelsvarehandel i det hele tatt mye omfang, det er det jeg skjønte. I varehandel handler du faktisk handel med varer som gull, hvete, råolje osv., ikke aksjer. Suksessen til selskaper som Financial Technologies kjent for sin handelsprogramvare og mengden av handel gjort på MCX Multi Commodity Exchange of India og NCDEX National Commodity and Derivatives Exchange Ltd, forlot ingen tvil om at dette var en blomstrende industri. Jeg ønsket å være en del av det. Jeg satte ballen i gang. Jeg bestemte meg for å investere Rs 2,00,000 med en ledende handelsvirksomhet i håp om å oppnå avkastning i 20 til 30-serien innen årets slutt. En venn som jobber der, ga meg en veiledning og PDF-filer, slik at jeg kunne lære og forstå virksomheten som lest. Hvordan handle i Futures og hvordan varehandel fungerer for å forstå grunnleggende. Der er to ting du Først og fremst, når du kjøper en Futures-kontrakt, betaler du ikke hele verdien av kontrakten, bare en margin. Det er sagt at noen selger en Gold Futures-kontrakt på 100 gram gull som er verdt Rs 72 000 hvis Jeg kjøper det, jeg må ikke betale hele beløpet Utvekslingen vil sette en margin på, si 3 5 Dette betyr at jeg betaler bare Rs 2520 for å kjøpe det 3 5 på Rs 72 000. I tillegg gjør du og mister penger på en daglig basis Her er et eksempel som antar at jeg har kjøpt Gold Futures-kontrakten. La oss si at prisen på gull stiger til Rs 73 000 per 100 gram neste dag, gjør jeg Rs 1.000 Rs 73.000 Rs 72.000 og beløpet krediteres kontoen min. Dagen etter, prisen på gull faller til Rs 72 500 per 100 gm jeg mister Rs 500 Rs 73 000 Rs 72 500 og beløpet debiteres fra kontoen min. Jeg antar at du må ha fått hengen av det nå. Etter en uke med poring Over hele litteraturen åpnet jeg en konto hos handelsmeglerfirmaet. De ville investere pengene mine basert på de beslutninger de hadde tatt forskningsteam. My eventyr begynner. De første dagene var livet bra. Jeg tjente penger. Jeg ville gjøre minimum Rs 500 til maksimalt Rs 2.000 hver dag. Etter det ble L ady Lucks smil forvandlet til en rynke og firmaet s undersøkelser ringte ikke lenger målet. Min tap begynte å montere daglig Rs 2000, Rs 3000 og til og med Rs 5000 på en dag. I 10 dager, hadde jeg mistet Rs 17.000 Kan du klandre meg for å bli jittery. Reality slo meg jeg var I ukjent territorium, uklart om produktene jeg handlet i, forsto jeg ikke noe som forhandleren sa i sine daglige orienteringer. Hun ga meg hennes vanlige spiel og egged meg på, og sa at det ville være tap i utgangspunktet, men til slutt gjorde alle money. Momentarly lettet jeg pustet av et sukk av lettelse. Jeg gikk av logikken Vær redd når andre er grådige og grådige når resten er fryktelige. Det var da bombeskallen falt. Den neste dagen hadde jeg mistet en annen Rs 17 000 ved å handle i gull. Det gjorde det for meg. Det var på tide å komme ut Fast. After å legge til b rokerage og skatt, skjønte jeg at jeg hadde klart å miste Rs 47 000 i 15 dager flat. Men siden jeg pleier å se på den lyse siden, må jeg innrømme at de siste dagene var en god lærerik opplevelse. Jeg føler meg utro eller trist at jeg mistet så stor mengde Ikke egentlig. Jeg antar jeg har nådd scenen der følelser eller følelser ikke varer lenge. De fordampes bare etter en stund som pengene jeg laget og mistet i dagshandel. Men hei, jeg er klokere Så la meg dele visdommens perler med deg. Lærerne lærte den harde måten. Ikke kjør etter noe ut av ren grådighet. Investering uten tilstrekkelig kunnskap eller tilstrekkelig forskning vil slå deg hardt. Ikke stole utelukkende på dømmes eller andre det er pengene dine, du tar samtalen og gjør din egen forskning. Ikke sjenert fra å stille spørsmål og kreve mer informasjon. Husk, det er pengene dine på spill. Stå til investeringer du har litt kunnskap som aksjer eller eiendomsmegling. Når i tvil, kom deg ut. Tøffe tider, ikke t og ikke d o stor fortjeneste, tøffe folk gjør. Dag Trading å kjøpe og selge på en enkelt dag er en feilaktig handelsmetode. Se på tekniske diagrammer som sporer varer over en periode på tre til seks måneder for å få en mer pålitelig indikasjon på hvor markedet er headed. Most viktig lære av dine feil. So, hva gjorde jeg med pengene jeg har igjen jeg investerte i aksjer som Sensex svinger rundt 9600 God vurdering eller ren dumhet Bare tid vil fortelle. Satish Vijaykumar blogger på Mumbai, som han refererer til som byen av drømmer City of Sensex.

No comments:

Post a Comment